Skip to content
EcoRomania™® &  EcoloMania Romania™®

EcoRomania™® & EcoloMania Romania™®

-= Idei pentru viitor =-

Primary Menu
  • ECO – Tehnic
    • Auto
      • Vehicule cu Hidrogen
      • Vehicule Electrice
      • Vehicule Hibride
    • Proiecte – diy
      • Proiecte de Grădinărit Ecologic
      • Proiecte pentru Casă Verde
      • Reciclare și Reutilizare:
    • Proiecte – eco
    • Programe eco
  • Energie Verde
    • Hidrogen și Energie Curată
    • Panouri Solare
      • Fotovoltaice
      • Termice
    • Turbine Eoliene
  • Natura și Mediu
    • Eco-Turism
    • Protecția Naturii
      • Conservarea Faunei și Florii
      • Protejarea Pădurilor și Apelor
      • Legislația de Mediu
    • Ecologie
    • Chimia Mediului
  • Tradiția Românească și Mediu
    • Meșteșuguri și Autenticitate Culturală
    • Produse Tradiționale
    • Sărbători și Obiceiuri în Armonie cu Natura
  • Agricultură Sustenabilă
    • Agricultura Ecologică
    • Agricultură Regenerativă
    • Grădinărit Ecologic
      • Grădini de Flori
      • Grădini de Legume
      • Grădini Medicinale
    • Tehnici Grădinărit Ecologic
  • Știri Ecologice
    • Inițiative Ecologice
    • Politici de Mediu
    • Schimbări Climatice
    • Poluare și Impactul Asupra Mediului
    • Dezastre Naturale și Climatice
  • Video
    • Documentare despre Mediu
    • Interviuri cu Experți în Sustenabilitate
    • Video despre Inovații Ecologice
    • Tutoriale Eco & Bio și Proiecte DIY
    • Produse Eco & Bio Descriere Functionalitate
  • Info
FORUM
  • Home
  • ECO - Tehnic
  • 2025
  • aprilie
  • ZF și-a dezvoltat în continuare computerul de înaltă performanță ProAI pentru Ethernet optic multi-gigabit în aplicații auto
  • Auto
  • ECO - Tehnic

ZF și-a dezvoltat în continuare computerul de înaltă performanță ProAI pentru Ethernet optic multi-gigabit în aplicații auto

cimaxcim 7 aprilie 2025 5 minutes read
ProAI pentru Ethernet

Tehnologia permite transmisii pe distanțe scurte și lungi de până la 40 de metri. Producția de serie este posibilă încă de anul viitor.

Ethernetul optic multi-gigabit oferă avantaje considerabile pentru diferite clase de vehicule. Testele intensive au confirmat adecvarea acestei tehnologii pentru utilizarea în mașini, camioane, autobuze și navete și au dovedit robustețea acesteia în diferite condiții de funcționare. Rezultatele arată că Ethernetul optic multi-gigabit este o soluție versatilă și pregătită pentru viitor pentru comunicarea de date.

Transmisia optică a datelor este o tehnologie cheie folosită în multe sisteme moderne de comunicații, inclusiv în industria auto. Se bazează pe transmiterea semnalelor luminoase prin cabluri din fibră optică de sticlă (GOF) sau fibră optică plastică (POF). Cablurile de fibră optică oferă lățime de bandă mare și pierderi reduse. Propagarea luminii în aceste fibre se bazează pe principiul reflexiei interne totale. Când lumina intră în fibră, este reflectată la interfețele dintre miez și placarea fibrei, determinând-o să rămână prinsă în miez și să se propagă de-a lungul fibrei.

Ratele ridicate de transmisie a datelor și fiabilitatea sunt avantajele sistemelor optice de transmisie a datelor din industria auto. Sistemele optice precum „Media Oriented Systems Transport”, sau pe scurt MOST, au fost introduse în sectorul auto cu aproximativ 20 de ani în urmă. Aceste sisteme mai vechi se bazau pe fibre polimerice ca strat fizic pentru transmiterea datelor. În schimb, noile standarde, precum Ethernetul optic multi-gigabit conform IEEE 802.3cz-2023, se bazează pe fibre de sticlă, care oferă o lățime de bandă mai mare și pierderi mai mici.

ZF vede următoarele avantaje principale în utilizarea Ethernet-ului optic multi-gigabit pentru industria auto:

  1. Rate mari de transfer de date: standardul acceptă rate de transfer de date de 2,5 Gbit/s, 5 Gbit/s, 10 Gbit/s, 25 Gbit/s și 50 Gbit/s. Aceste viteze mari sunt cruciale pentru a face față volumelor tot mai mari de date generate de aplicațiile moderne, cum ar fi conducerea autonomă (ADAS), infotainment (IVI) și serviciile în rețea.
  2. Distanță de transmisie crescută: noile standarde permit o distanță de transmisie semnificativ mai mare în comparație cu sistemele optice mai vechi sau cu sistemele de transmisie de date pe bază de cupru utilizate în aplicațiile auto. Ethernet optic multi-gigabit poate transmite date pe distanțe de până la 40 de metri, ceea ce este potrivit atât pentru aplicații pe distanțe scurte, cât și pe distanțe lungi în toate tipurile de vehicule.
  3. Economie de greutate: În comparație cu cablurile de cupru, utilizarea fibrei optice economisește o cantitate semnificativă de greutate, ceea ce, la rândul său, ajută la reducerea consumului de flote.
  4. Fiabilitate și longevitate: Utilizarea fibrelor optice (OM3) în conformitate cu standardul IEEE 802.3cz-2023 îmbunătățește fiabilitatea și longevitatea sistemelor de transmisie a datelor. Fibrele optice nu sunt susceptibile la interferențe electromagnetice și oferă o transmisie stabilă a datelor chiar și în condiții de mediu extreme. Comunicarea de date izolate galvanic între diferite niveluri de tensiune poate fi de asemenea realizată. De asemenea, sunt mai rezistente la uzură, ceea ce permite utilizarea pe termen lung.
  5. Eficiență energetică: sistemele optice de transmisie a datelor bazate pe standardul IEEE 802.3cz-2023 sunt mai eficiente din punct de vedere energetic decât sistemele convenționale pe bază de cupru. Acestea necesită mai puțină energie pentru transmiterea datelor, ceea ce duce la o reducere a consumului total de energie al vehiculului. Acest lucru este deosebit de important pentru automobilele moderne, unde eficiența energetică joacă un rol critic.
  6. Scalabil și pregătit pentru viitor: Ethernetul optic multi-gigabit este pregătit pentru viitor și scalabil, deoarece este posibil să se actualizeze noi computere de înaltă performanță (HPC), unități de control electronice (ECU) și computere cu mai multe domenii (MDC) la viteze mai mari de transmisie a datelor fără a fi nevoie să schimbați componentele existente ale cablurilor optice. Acest lucru facilitează integrarea noilor tehnologii și funcții în generațiile viitoare de vehicule și asigură că sistemele îndeplinesc cerințele tot mai mari.
  7. Costuri mai mici datorită volumelor mari de producție: Fibrele optice OM3 specificate în standardul IEEE 802.3cz-2023 sunt utilizate pe scară largă în întreaga lume și sunt deja produse în cantități mari. Volumele actuale de producție mari de VCSEL (diode laser) și fotodiode pentru utilizare la lungimile de undă specificate sunt, de asemenea, foarte mari. Acest lucru duce la economii de costuri în producție și face tehnologia atractivă din punct de vedere economic pentru utilizarea în serie în industria auto.
  8. Canale de comunicare îmbunătățite: Ethernetul optic multi-gigabit oferă canale de comunicație aproape ideale, cu o complexitate scăzută a stratului fizic. Acest lucru are ca rezultat o complexitate mai scăzută a egalizării, nicio anulare a ecoului și, prin urmare, un consum mai mic de energie, o latență mai mică și, în general, soluții mai rentabile. Un canal special dedicat operațiunilor, administrării și întreținerii (OAM) asigură, de asemenea, fiabilitate ridicată și management eficient al legăturilor.

About the Author

cimaxcim

Administrator

View All Posts

Post navigation

Previous: Porsche – reciclarea bateriilor de înaltă tensiune
Next: Blastr Green Steel și Vogten Staal își unesc forțele pentru furnizarea de oțel cu CO₂ ultra scăzut în Europa

Related Stories

incoming EU Battery Regulations
3 minutes read
  • ECO - Tehnic
  • Energie Verde
  • Știri Ecologice

Anaphite revoluționează producția de baterii: tehnologia de acoperire uscată reduce emisiile de CO₂ cu 3,57 kg pe kWh

cimaxcim 9 noiembrie 2025 0
FIAT 600 Hybrid
3 minutes read
  • Auto
  • ECO - Tehnic
  • Vehicule Hibride

FIAT 600 Hybrid – upgrade-ul italian care aduce stilul La Dolce Vita în era mobilității sustenabile

cimaxcim 9 noiembrie 2025 0
Nissan Aims to LAUNCH Solid State Battery
3 minutes read
  • Auto
  • ECO - Tehnic
  • Vehicule Electrice

Nissan vizează lansarea bateriilor solid-state până în 2028: salt tehnologic major pentru mașinile electrice

cimaxcim 2 noiembrie 2025 0

You may have missed

TOPCon HOT 3
2 minutes read
  • Energie Verde
  • Fotovoltaice
  • Panouri Solare

JinkoSolar lansează Tiger Neo Bifacial 66 HC Dual Glass 625–650W – un nou reper de eficiență în domeniul fotovoltaic

cimaxcim 3 decembrie 2025 0
Barajul Paltinu
4 minutes read
  • Dezastre Naturale și Climatice
  • Natura și Mediu
  • Poluare și Impactul Asupra Mediului

Criza de la Barajul Paltinu ridică suspiciuni grave: decizia de golire, semnată de ministrul Mediului. Impact major asupra mediului și risc de siguranță națională

cimaxcim 2 decembrie 2025 0
Marea Unire din 1 Decembrie 1918
4 minutes read
  • Sărbători și Obiceiuri în Armonie cu Natura
  • Tradiție Românească și Mediu Curat

1 Decembrie 1918: Piatră de Temelie a Națiunii Române 2025

cimaxcim 1 decembrie 2025 0
NASA
2 minutes read
  • Hidrogen și Energie Curată
  • Inițiative Ecologice
  • Știri Ecologice

NASA își consolidează infrastructura energetică bazată pe hidrogen

cimaxcim 29 noiembrie 2025 0
Copyright © All rights reserved. | MoreNews by AF themes.